יציאות 1, 2, 3 חירום

יציאה ראשונה 1998/1999

אי שם בסוף שנות ה-90, בשידורי נסיון כלשהם מושמע השיר “אלפי ילדים מוכים” עם קולו של נתן זהבי בסיום השיר. לא ברור בדיוק למה, אבל השיר עושה איזושהי הרגשה ששמעת אותו פעם ושתרצה לשמוע אותו עוד פעם. ההרומניה של שני הזמרים ומסתוריות מסוימת (שנותרה למעשה עד היום) מהי בדיוק הלהקה הזו, יוצרים תחושה שיש כאן משהו חדש ואולי גם טוב. רכשתי את הדיסק בשלב כזה או אחר, והופתעתי לגלות שמדובר בלא פחות מיצירת מופת (לפחות במונחים ישראליים). אחלה שירים, כיף לנגן עם החבר’ה, קל לשיר – אבל זהו, אין המשך, אין להקה, אין אנשים מאחורי השירים – אין עם מי לדבר.

כמעט כל שיר הוא להיט

יציאה שניה 2004

אי שם בחורף 2004, משום מקום, חבר אומר – שמע, בוא לבארבי, יציאת חירום מופיעים שם…”מה? הם קיימים? הם לא רק בדיסק?”….בארבי, מלא יחסית ללהקה שאיש לא מכיר…מבצעים את מיטב הלהיטים. על הבמה נגנים שאת רובם איני מכיר או מזהה. על התופים אלי בן שושן, על הקלידים עדי חייט ועל השירה אלכס טופל. איפה החבר השני ללהקה? “זה עם השיער הארוך”…לא ברור. לקראת סוף ההופעה יאמר אלכס את המשפט הבא: “בהזדמנות הזאת אני רוצה להודות ל…יוסי ברוש, שעשה איתי את הדיסק והרוח שלו נמצאת בכל שורה ושורה  בדיסק הזה…יוסי ברוש…”. מה קרה לו? למה הוא לא מופיע? לא ידוע…

יציאה שלישית ומינורית 2005

הופעה מזדמנת ב “ניין ביץ'” בהרצליה, הרכב שונה הפעם: יאיר מיכאל על הגיטרה, אילן אביב על הבס, אלי בן שושן שוב על התופים ואלכס על השירה. הופעה חביבה אבל כטבעה של הופעה במקום כזה לא מרגשת במיוחד.

תחילת הדרך – מימין אלכס טופל משמאל יוסי ברוש

יציאת חירום 2013

באחד מלילות הקיץ החמים בהם שום דבר (כמעט) אינו קורה, שוב בספונטניות, קופץ לאוזןבר, הפעם הרכב מאוד דומה לזה שביציאה מ2005, אבל על השירה – לא אחר מאשר יוסי ברוש –  כן, ההוא שלא ראינו אף פעם. הופעה באוזןבר למי שלא מכיר היא די אינטימית, הלהקה מתערבבת לפני ואחרי עם הקהל (אין רוקנרול בעברית) – הזדמנות טובה לשאול אותם כמה שאלות…
אז מסתבר שהלהקה הוציאה את הדיסק ב1998 ללא השארת רושם, וודאי לא רושם מסחרי. אחר כך יוסי נעלם לענייניו מה שמסביר את הפרגון של אלכס באותה הופעה בבארבי בשנת 2004. אי שם ב 2006-2007 הם הופיעו יחד, ההרכב המקורי, אבל לא זכו לגיבוי מספיק מהקהל. אחר כך קרה משהו. אלכס התפצל והופיע עם הרכב דומה להרכב של הלהקה המקורית ואפילו הקליט דיסק נוסף תחת השם “יציאת חירום”. הדיסק לא הותיר רושם אבל יצאו סינגלים עם ביצועים חיים של “קחי לך זמן” ועוד – מה שהכניס את הלהקה באחור של כעשור לפלייליסט של גלגל”צ.
כרגע (2013) הלהקה “המקורית” מופיעה עם יוסי ברוש, לצערי ולצערם, למרות התעניינות גדולה, לא מצליחים מסחרית וכנראה שהיחסים בין יוסי ואלכס לא כשהיו. טיול בפייסבוק מגלה שיש מספר דפים שונים ללהקה כאשר כל דף הוא של “יציאת חירום” האמיתית….גם טוקבקים במעט הכתבות שיש על הלהקה מגלים שיש כאן שני מחנות, משהו דומה (להבדיל אלף אלפי הבדלות) לסכסוך בין רוג’ר ווטרס ודיוויד גילמור או אקסל רוז ושאר להקת גנז אנד רוזס… – (מישהו אמר שאני “נתלה באילנות גבוהים”?)

יציאה נגד יציאה

יציאה נגד יציאה

אפילו גונבה לאזני שמועה שלפני כשנה הוקלט דיסק משותף “דיסק פצצה, טוב יותר מהראשון” אבל עקב סכסוכים הוא קבור באחד הלייבלים הידועים של להקות שוליים ולא יצא בעתיד הקרוב אם בכלל.
שיחה עם יוסי גילתה שהם מופיעים פה ושם הופעה או שתיים בחודש במקומות כמו אוזןבר, בר-גיורא וכדומה.

כרזת ההופעות הנוכחיות של יציאת חירום של יוסי ברוש

כרזת ההופעות הנוכחיות של יציאת חירום של יוסי ברוש

אני יכול לדווח שבערוץ היוטיוב שאני מפעיל שיש בו צילומי הופעות של אמנים מובילים בארץ ובחו”ל, הוידאו הנצפה ביותר מעל כולם, הוא של יציאת חירום! וגם כמות השאלות בהערות על הופעות קרובות וכו’, מראה שההתעניינות היא אדירה אבל ממש לא מתורגמת להצלחה מסחרית.
לסיכום, למרות שיש כאן להקה מצליחה אומנותית, הם לא ממש מצליחים להתפרנס בכבוד מהמוזיקה שלהם, ככל הנראה גם באשמת היחסים ביניהם אבל גם בגלל ביצת הרוקנרול הקטנה והצפופה בארצנו הקטנה והצפופה לא פחות. חבל, עצוב אבל עדיין אפשר להנות מהמוזיקה ולקוות שאולי יבוא יום ויתאחדו ואולי גם יצליחו ויקבלו את הכבוד שמגיע להם.

לסיום, מספר פירטוני טריוויה שדליתי מהשיחה עם הלהקה לפני ההופעה ב2013:

טריוויה 1 – השיר הראשון שהקליטו היה “אמרת שלא תבואי” (בדיסק ביצוע רוק כבד, בהופעות כיום יותר עדין)
טריוויה 2 – את רוב השירים שניהם שרים יחדיו.
טריוויה 3 – על השיר אלימות נכתב בדיסק “מוקדש באהבה לשמעון פרס” היה זה אחרי רצח רבין והפסדו בבחירות במטרה לנחמו.

הופעה באוזן בר

ההופעה באוזןבר 2013 יוסי ברוש ויאיר מיכאל

2 responses to “יציאות 1, 2, 3 חירום

  1. עדי חייט

    לא ממש מדוייק.

Leave a comment